Služby
Řešení
Vyhledávání
VIZUALIZACE TROJROZMĚRNÝCH MODELŮ
Digitální 3D model terénu, který reprezentuje určitý trojrozměrný povrch matematickým způsobem, lze zobrazit graficky prostřednictvím tzv. vizualizace. Výstupem z tohoto procesu je rastrový obrázek (případně animace), který názorně zobrazuje vytvořený digitální (počítačový) 3D model.
Co nabízíme:
- vytvořit vizualizaci 3D modelu z libovolného úhlu pohledu, neboli z libovolného místa pozorování, a to jak z povrchu současného terénu (např. z určitého bodu v obci), tak odkudkoliv ze vzduchu (letecký pohled, ze stanoviště na výškové stavbě apod.)
- měnit úhel a intenzitu osvětlení 3D modelu tak, aby výsledný obrázek působil opravdu plasticky a byly zachovány všechny potřebné detaily členitého povrchu
- zobrazit 3D model v podobě trojúhelníkové sítě vytvořené triangulací vstupních dat, nebo názorněji v odstínech jedné barvy, které vznikají příslušným nasvícením jednotlivých elementů trojúhelníkové sítě tak, aby byly zřetelně patrné i detaily 3D povrchu, např. projektované těžební etáže
- pokrýt trojúhelníkovou síť 3D modelu několika rastry (neboli texturami) pro názornější odlišení různých vegetačních typů nebo odlišných antropogenních vlivů
- potáhnout trojúhelníkovou síť leteckým nebo družicovým snímkem zájmového území za účelem získání nejkvalitnějších výstupů z renderingu, tedy z procesu tvorby rastrového obrázku z 3D modelu, velmi věrně se blížících fotografiím skutečného zemského povrchu
- umístit další 3D objekty, jako např. stromy, budovy a dopravní prostředky s cílem vytvoření ještě realističtějších vizualizací krajiny
- možnost kombinovat vizualizace digitálních 3D modelů s fotografiemi současného stavu terénu a tím názorně dokumentovat jeho projektované změny
Vizualizace, tedy grafická ztvárnění vytvořených 3D modelů, jsou výborným nástrojem pro názornou prezentaci celkového rozsahu projektovaných změn terénu i ovlivnění vzhledu okolní krajiny. Vizualizace jsou vhodným doplňkem map a vertikálních řezů jak při posouzení např. navrhovaných variant těžby ložiska ze strany těžební společnosti, tak i při projednávání žádostí o těžbu s příslušnými ministerstvy nebo s orgány státní správy, případně při veřejných prezentacích připravovaných projektů před občany.
V procesu renderingu (neboli renderování) je pro dosažení realistického vzhledu zobrazovaného 3D modelu možno generovat i vržené stíny, simulovat tlumení světla při průchodu atmosférou (např. mlhu), zrcadlit obraz na lesklých plochách, nastavit průsvitnost nebo průhlednost 3D objektů atd. Dosažení větší realističnosti výsledných vizualizací však klade vyšší nároky i na celkový čas jejich zpracování a na počítačovou techniku.
Vybrané reference:
- Kaznějov – plán sanace a rekultivace ložiska kaolínu
- VČS-západ – plán sanace a rekultivace ložiska vápenců
- Střeleč – souhrnný plán sanace a rekultivace ložiska sklářských a slévárenských písků
- Horažďovice – souhrnný plán sanace a rekultivace ložiska štěrkopísků
- Štramberk – závod na výrobu cementu - dokumentace hodnocení vlivů na životní prostředí
- Plešovice – plán sanace a rekultivace ložiska stavebního kamene
- Tlustec – těžební studie; plán sanace a rekultivace ložiska stavebního kamene
- Všestary – sanace ložiska stavebního kamene
- Jamajka